PRP Tedavisi | Crea Clinic
PRP Tedavisi

PRP Tedavisi; (Platelet rich plasma) kişinin vücudundan küçük bir miktar kan alındıktan sonra kanın özel bir işlem ile plazmasının ayrıştırılarak, vücuda enjeksiyon yoluyla geri verilmesi işlemidir.

Günlük 100-150 tel saç dökülmesi normal kabul edilmektedir.

Bundan fazla olursa saç dökülmesi ciddiye alınmalıdır.

PRP, saç tedavisinde de başarılı sonuçlar elde edilmesini sağlamaktadır.

Özellikle saç dökülmesinde hastaların oldukça etkin sonuçlar aldığı belirlenmiştir.

PRP işlemi sırasında hastanın kendi kanı alınıp, bir aletten geçirilir.

Burada trombosit denilen kökleri besleyecek, gelişimini sağlayacak olan kısım ayrılır ve dökülen bölgeye enjekte edilir.

Bu yöntem özellikle genetik dökülmelerde etkilidir.

Saç mezoterapisi de yine genetik dökülmesi olanlara PRP ile kombine uygulanabilir.

Saç PRP Tedavisi Nasıl Yapılır?

• Öncelikle kişiden 10 ile 20 ml. arası bir kan alınır.
  • Alınan kan özel olarak geliştirilen santrifüj ve mikrofiltrasyon yöntemleri ile kanda bulunan kırmızı hücreler ayrıştırılır.
  • Bu işlemden sonra ise platelet ve trombosit hücrelerinden zengin bir plazma materyali ortaya çıkar ve elde edilen bu materyal artık saç köklerine uygulanabilir.
  • Cerrahi uygulama sonrasında saç kökleri kendini onarmaya başlar ve tekrardan sağlıklı hallerine geri döner.

PRP kısaca hastanın kendi kanını kullanarak yeni saç çıkması, saç dökülmesinin önlenmesi ve incelmiş saçın büyümesi üzerine oluşturulmuş yeni tedavi tekniğidir. Bu kesinlikle bir ameliyat değildir, ayakta tedavi yöntemlerine benzer bir uygulamadır.

PRP Tedavisi ile Saç Çıkar Mı?

Hiç saçı olmayanlar yani kısacası kel olanlar için PRP tedavisi saç uzamaya başlar mı? Diye akıllarda bu soru vardır.

Hayır , kesinlikle saç çıkartmaz.

Saç ekimi nden başka saçsız olan bölgede saç oluşumu sağlamak kesinlikle mümkün değildir.

Prp tedavisi var olan fakat uzamayan, boyadan fönden ya da herhangi sebeplerden dolayı güçsüz saçlar için geliştirilen bir tedavi yöntemidir. Saçların kalınlaşmasına ve güçlenmesine yardımcı olur.

PRP yöntemi tercih nedenleri;

• Saçı dökülmelere karşı korumak ve saç folikülü canlılığını artırmak için,
  • Saç büyümesini teşvik etmek, saçtaki doku onarımı sağlamak ve saç ekimi sonrası saç derisinin iyileşmesini arttırmak için,
  • Uyuyan saç köklerini canlandırmak ve yeni saç büyümesini sağlayabilmek için uyarıcı görevi üstlenerek kılları teşvik etmek.

PRP Saç Tedavisi Faydaları

Hücresel bir tedavi şekli olarak kullanılmaya başlanılan bu yöntem kişi ya da kişilerin kendi kan hücrelerinden faydalanılarak oluşturulan bir tedavi uygulamasıdır.

PRP'nin faydalarına gelecek olursak eğer özellikle kişinin ince saçlarının oluştuğu cilt bölgelerinde trombositlerin bu bölgeye sağladıkları keratinosit ve de epitelyal büyüme etkenleri sayesinde doğru sonuçları görmenizi sağlar.

Bu tedavi yöntemi sayesinde incelen yani zayıflamış saçlar bu uygulama sonrasında saç köklerinin kalınlaşmasına ve de hacimli bir hale gelmesini sağlar.

Saç mezoterapisi de diğer farklı teknikler arasında yer almaktadır.

PRP ile saç tedavisi ne kadar sürer?

PRP ile saç tedavisi ortalama 15 günde bir en fazla 30 dakikada uygulanır ve genellikle 3-4 ay sürer. Sonrasında her yıl bir defa uygulanması yeterli olacaktır.

Bu yöntemin en önemli avantajı, özel plazmanın hastanın kendi kanından elde edilmiş olması ve alerji riski taşımamasıdır.

PRP’nin yan etkisi var mı?

PRP tedavisinin uygulandığı alanda enjeksiyonun batım yaptığı yerlerde ufak şişlikler, ağrı ve morarma olabilir.

Enfeksiyona yol açmamak için tedavinin yapıldığı bölgenin steril olmasına özen gösterilmesi gerekir.

Ancak bu yan etkiler çok sık görülmez, hastanın kendi hücreleri olduğu için herhangi bir istenmeyen etkiye neden olmaz.

Kan sulandırıcı ilaç kullananlar, kanser öyküsü bulunanlar, çeşitli kan hastalıklarına sahip olanlar PRP yapılacak bölgede infeksiyon ya da iltihap olanlar, hamile ve emziren kadınların PRP yaptırması uyun değildir.

PRP tedavisi sonrasında ilk gün banyo yapılmaması ve güneşten korunmak da tavsiye edilir.